Een Tikkie terug met Looping.nl tijdens het Europees Kamioenschap voetbal 2024

Diensten
Concept
Campagnes
Merkactivatie
Impact

1M+ bereikte Tikkie-gebruikers

Introductie

Tijdens grote sportevenementen is zichtbaarheid geen vanzelfsprekendheid. Looping.nl en Tikkie combineerden strategie met creativiteit en lanceerden een EK-campagne die niet alleen opviel, maar ook direct resultaat opleverde.

Uitdaging

Tijdens een groot toernooi als het EK is het voor merken lastig om aandacht te trekken. Consumenten zijn volledig gefocust op het voetbal en campagnes verdwijnen al snel in de ruis van aanbiedingen, acties en sportnieuws. Looping.nl wilde juist dán een creatieve campagne lanceren om het merk in beeld te brengen én autoverkopen te stimuleren. De uitdaging was dubbel: enerzijds meeliften op de oranjekoorts, anderzijds iets ontwikkelen dat écht opvalt in een periode waarin veel merken met voetbal inhaken. Bovendien moest de actie simpel zijn, schaalbaar en aansluiten bij het gebruiksgemak dat zowel Tikkie als Looping.nl typeert.

No items found.

Oplossing

We bedachten ‘Een Tikkie Terug’: een actie waarbij consumenten hun auto konden verkopen via Looping.nl en bij elk doelpunt dat Nederland scoorde tijdens het EK €5 extra bovenop hun verkoopbedrag kregen via een Tikkie. De actie werd ondergebracht in de Tikkie-app zelf, met slimme in-app advertising en duidelijke call-to-actions. Alles draaide om eenvoud en plezier: het gevoel dat je automatisch meedeed en meeprofiteerde van de prestaties van Oranje. We ontwierpen de campagne visueel rond voetbal, oranje en gebruiksgemak, en zorgden voor maximale zichtbaarheid binnen de app en via social media.

No items found.

Resultaat

De actie bleek een schot in de roos. Meer dan 1 miljoen Tikkie-gebruikers kwamen in aanraking met de campagne en het aantal autoverkopen via Looping.nl steeg met 34%. De combinatie van timing, creativiteit en herkenning zorgde voor veel engagement en merkbekendheid. De actie werd besproken op platformen en in communities en kreeg extra zichtbaarheid door de goede prestaties van het Nederlands elftal. Het succes toont aan dat je zelfs in een druk seizoen impact kunt maken, mits je durft te kiezen voor eigenzinnigheid, karakter en creativiteit.

Waardevolle en meetbaar resultaten van strategisch creatief werk
Met Twentse nuchterheid en een frisse, kritische blik positioneren we jouw merk eigenzinnig binnen de branche.
1M +
Tikkie-gebruikers bereikt
34%
Groei van autoverkopen via Looping.nl
No items found.
“De campagne met Looping.nl is een mooi voorbeeld van een inhaker die goed aansluit op het Tikkie platform. We zijn blij dat we met deze creatieve aanpak een brug hebben kunnen slaan tussen de Oranjekoorts & Tikkie.”
Veel is veranderd, en dat is maar goed ook
Veel is veranderd, en dat is maar goed ook
lees de blog
Geen volgers, maar fans: Hoe ambassadeurs merken sterker maken
Geen volgers, maar fans: Hoe ambassadeurs merken sterker maken
lees de blog
+11
teamleden
Wil jij ook dat jouw merk een onderscheidende koers vaart?
Klaar voor een nieuwe samenwerking? Plan direct een afspraak in met ons team.
Plan een afspraak
+11
teamleden
200+ tevreden klanten vertrouwen op onze diensten